fredag 16 maj 2014

Nu är det slut på veckan...

Tänk vad tv-reklam fastnar på hjärnan...fast man absolut inte gillar den på nåt sätt alls...
Fredagsmyyyyyys!
Ett reklamkonstruerat ord som fastnat i var och varannan människa.
Fredagsmys...
Är nästan allergisk mot ordet.
Ändå använder jag det själv... Varför???
Idag är fredagsmys synonymt med chips, glass, läsk och olika söta giftigheter som ingen borde stoppa i sig!
Fredagsmys för mig:
Älsklingen hemma.
Ett glas rött.
En god middag med ev efterrätt...
Njuta utomhus om det är väder...eller lite tv...
Absolut inget av det handlarna vill pracka på mig! (förutom vinet dårå... ;))

Har även registrerat att tv-reklamen nästan uteslutande handlar om onyttigheter.
De vill få oss konsumenter att köpa sockerstinna produkter med en massa tillsatser...
Jag blir rent av förbannad och känner mig lurad under många år.
Man tror ju att det som finns i affären är okej att äta...att det är kontrollerat och riskfritt att stoppa i sig.
Nå...det sket sig duktigt!
Ju mer jag skärper blicken och granskar maten kritiskt...ju mer inser jag att det mesta som finns att köpa i butikerna...är ren SKIT!
Man kan inte vara säker på ens det som man själv kan läsa på förpackningen...
Droppen var väl SOCKER i tepåsarna...20% som inte fanns med på innehållsförteckningen ens!
SKANDAL!
Nej, det behövs en ordentlig skärpning om vi inte snart ska bestå av enbart skräp som vi stoppar i oss och våra ungar.
Våra kroppar är väl inga soptippar heller...!
Ren mat utan tillsatser...DET är vad jag önskar mänskligheten!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar