torsdag 7 februari 2013

Kunde varit bättre

Tyvärr, måste jag säga att jag inte riktigt kan njuta av vår resa.
Omständigheter, händelser och annat skrot som kommit ivägen för vår sinnesfrid.
Vi är dock kvar på resan som planerat.

Längtar väl inte direkt hem, men saker kunde varit lite annorlunda tycker jag.

Här på plats är allt underbart. Ett paradis på jorden, men som sakta håller på att förvandlas till en turistfälla.
För tre år sen var det lite annorlunda.
Då var det lugnare, inte så mycket kommers, inte så mycket människor...inte några bilar...
Nu finns det faktiskt både golfbilar och små paketbilar som struttar runt, dels på själva hotellområdet dels på de små stigar/vägar som ändå finns på ön.

En sak som jag har tröttnat på...RIS!
Glutenfritt existerar inte, så det blir inget bröd, pasta, nudlar eller annat...som friterade räkor, eller för den delen friterade bananer med glass. Ingen pannkaka i pannkaksståndet. Ingen bit pizza.
Men RIS...det finns det gott om...och ibland pommes frites...som omväxling.
Stekt ris, kokt ris, "steamed" ris, risnudlar...om de kan garantera att de inte innehåller vetemjöl...
Nåja, jag överlever! Många miljoner människor överlever på ris...så varför skulle inte jag göra det.

Soliga dagar utan regn och ljummet i vattnet. Mellan +33° och +36°C i luften dagtid, men kvällarna är också svettiga.
Fin snorkling direkt vid stranden. Perfekt!


Ha det gott, folks...

kram

6 kommentarer:

  1. Du är säkert den femte som jag hör liknande rapporter av. Thailand är överexploaterat! På hotellet var en massage 10 e dyrare än hemma!!? Svenskarna är kvar men norrmän och danskar verkar fira sin semester någon annanstans. Det är en hemsk tanke att vi likt egyptiens gräshoppor förstör ett land, paradis... Semesternjutning är Thailands exportvara och de borde bevaka sin naturresurs bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa år blir jag nog en gräshoppa...och drar till något annat land...

      Radera
  2. Tack för semesterhälsningen från Thailand. Jag har inte varit där. Få se om det någonsin sker?? Ha en skön fortsättning i solen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skynda innan det är för sent...och välj plats noga! Annars kan det nog finnas vackrare och lugnare platser i världen...

      Radera
  3. Konstigt att de i exploateringen inte kommit på att turister har en massa allergier!
    Njut så gott det går och vila upp er!

    SvaraRadera
  4. Det låter ju underbart...tråkigt att höra att ni ändå inte är helt nöjda:-(
    kram

    SvaraRadera