lördag 2 mars 2013

Kanske

Nu kanske det rör på sig igen...börjar rulla...
Efter en period med handbromsdragning och låsning av övriga bromsar...så känns det som det skulle börja gå framåt igen.

Ja, vissa hinder ska övervinnas först såklart, och annat ska falla på plats...
Men hopp finns.

Lite piggare är jag.
Har börjat träna så smått...lite crosstrainer nästan varje dag, och jag orkar mer nu än jag gjort någon gång på hela hösten...samt några plankor...
Så det har uppenbarligen hänt något i kroppen.
Jag går ner i vikt, sakta men säkert, utan att behöva göra dessmera...
Har uteslutit gluten ur min kost, tar dagliga huttar med Blutsaft, bytte ut nässelpulvret(vidrigt men nyttigt) mot nässeltabletter...(en nödvändig åtgärd om jag skulle kunna fortsätta).
B12-tabletter äter jag också, och det börja bli dags att besöka lab för nya prover.
Järntabletterna har jag inte fortsatt med. Fick sluta med dem helt tvärt, för jag klarade inte av att behålla något till slut... (jag utvecklar det inte mer än så...)

Nu kommer våren och jag hoppas på en underbar vår och sommar!
I alla avseenden.
En ny resa hägrar i horisonten. (om typ 100 dagar eller så...)
Det blir en överraskningsresa för älsklingen som fyller jämnt... :))
Han vet att det blir en resa (det var nödvändigt att berätta för jobbets skull, fast jag inte hade tänkt det från början), men inte vart, hur eller något annat.
Funderar allvarligt på om jag skulle förbjuda datorer med på resan... ;)
Vi får se hur läget på jobbet är just då...

kram

6 kommentarer:

  1. Där ser man, det blir bättre...som det brukar bli tack å lov :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det brukar ju det...och det är det man lutar sig mot när allt känns förjävligt... :)

      Radera
  2. Glädjande nyheter! :) håll igång nu bara om du har orken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det blir utan bakslag...som våren tyvärr råkade ut för idag... :))

      Radera
  3. Svar
    1. Jodå, men än kan jag inte glädjas fullt ut...men ditåt iallafall. :))

      Radera