onsdag 20 juli 2011

Ogillar.

Jag gillar inte när mina rastlösa ben hindrar mig från att sova gott om natten!
Har provat det mesta...sömnpiller, magnesium, speciella kylande lårhöga stödstrumpor, banan o mjölk, (intages i panik i köksmörkret), vankande av och an, orgasm, ja, you name it...
Det enda jag vägrar prova är parkinsonmediciner!
Läste bipacksedeln på nätet och HU!! Fruktansvärd medicin! När man är frisk i övrigt känns det inte som nåt alternativ för mig.

Jag står väl ut.
När det inte händer varje natt, och jag ändå har ganska bra nätter emellan. Känner alltid av dem, men kan hinna somna ifrån det hela.

Ett tag försökte jag utröna om det var något speciellt som triggade igång krypandet...men jag har inte kommit till något resultat...det händer precis när som helst och utan att jag har gjort något annorlunda.


Ja, det är mitt ok att bära. Ingen kan hjälpa mig och älsklingen blir förtvivlad när han inte kan "ta bort" det jobbiga för mig.

I övrigt har jag det alldeles alldeles underbart!  :))

kram

4 kommentarer:

  1. Läst nåt tips om att äta järn, och läst ett "huskurstips" som jag visserligen inte tror på, men man vet ju aldrig ;): att sova med benen på kork. Alltså materialet kork.

    SvaraRadera
  2. Kork? Låter inge vidare... :))

    SvaraRadera
  3. Jag somnar bra och sover bra...i ca 4-5 timmar, sen vaknar jag och är klarvaken i 1-2 timmar. Vet inte alls varför, har också försökt komma på varför.
    Och ibland sover jag plötsligt 7 timmar på raken...och inte förstår jag varför då heller, är bara nöjd :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet ju orsaken till att jag inte kan sova, men jag vet inte om det är bättre för det... :))

    SvaraRadera