onsdag 24 augusti 2011

Mitt hem...

...är min borg...
Nja.
Kanske inte BORG direkt...
Men det är gott, skönt och tryggt att komma hem till.
Mitt hem håller på att genomgå en förvandling.
Utsidan fick ju ny färg förra sommaren...nu håller en jätte-altan på att växa fram.
Insidan är också under renovering. Det blir väldigt fint och vi gör det för OSS!
Mitt hem förvandlas till VÅRT hem.
Det är härligt!

Nytt och fräscht hem...och nytt och fräscht liv.
Jag trodde inte det skulle ha så stor betydelse hur hemmet ser ut...men när det nya kommer på plats, färger och tapeter ändras, nya golv, osv...så känner jag mer och mer hur BRA jag trivs!
Samtidigt försöker jag att rensa...nödd och tvungen i flera fall där det ska ut eller in grejor. DET gör susen för trivseln kan jag tala om!

I samma veva har tösen fått egen lya, och en del prylar kan med fördel följa med henne.
Så får vi mer plats för vårt. :)
Ska försöka ta itu med hennes lådor ordentligt i morgon...lådor med sakerna som ska få flytta till henne. Passar på att byta ut lite porslin och köksgeråd på samma gång liksom.

En sak har vi kvar att göra...Att vara LEDIGA...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar