torsdag 6 oktober 2011

Rusk.

Får vara inne och greja idag.
Vädret är inte lockande för varken långpromenader eller andra uteaktiviteter...

Har packat en låda med gamla videofilmer...VHS alltså... Hur har man sånt kvar och tar upp plats???
Konstaterar att det behövs ungefär två lådor till för att alla ska få rum.
Sen har jag lösgjort en massa plats i bokhyllan för annat...t.ex dvd-filmerna...och böcker...
Det i sin tur gör att jag får bort den fula cd/dvd-pelaren och kan hänga en vacker lykta där istället...
Ja, det ska nog kanske bli nån ordning här också vad det lider... :))

En massa smålampor/fönster- och bordslampor ligger här och där...mest överallt...och har inte hittat sin plats än...
Det är nog läge att packa ner dem också...i väntan på ny plats eller nytt hem.

Har börjat göra "plankan"... Klarar bara på knä... De ska göras 3x1 minut med lite vila emellan.
Idag fixade jag 1minut...+1 minut...+ 40 sekunder.
Ska göras morgon och kväll. När jag klarar en minut x 3, så är det dags att öka svårighetsgraden.
Då ska man stå planka med armbågarna på en stol el.dyl...När man klarar det 3x1 minut ska man ner på golvet igen och då göra "riktiga" plankor med raka ben och fötterna i golv...
Undrar om jag kommer så långt eller om jag har tröttnat...typ i morrn... :/

kram

6 kommentarer:

  1. Inte kan man ju slänga VHS:er heller!
    Finns ju en massa bra nostalgi på dem ju :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, nej men packa undan kan man. :))

    SvaraRadera
  3. Fatta vad jag har slängt VHS:er!!! och nu till något helt annat... PLANKAN!! Den skall jag börja göra också. Om ni såg min bulldeg till mage så skulle ni inse varför.. kris!!

    SvaraRadera
  4. Jasså, du slängde...Nå, den dan kommer nog här med...men nu måste de ligga på förvar ett tag först. :)) Jag vet exakt hur en "magkris" ser ut!! Eller ska man säga mag-gris?? Nej fy! Plankan, plankan, plankan!!!

    SvaraRadera
  5. man borde kunna föra över vhs till dvd, jag är säker på att det finns någon som gör sånt om man lämnar in... Måste rota lite i det. Har tänkt på det förut men när jag läste om din uppröjning påmindes jag om det igen *S* DUktig du är med röj och plankor! :) / Santha

    SvaraRadera