torsdag 15 december 2011

Kissor

Ja...vad är ett hem utan kissor? :))
Ja, det kan säkert vara hur bra som helst...men har man någon gång haft katt, så är det tomt utan.
Nu är vårt hem komplett! Med två kattfröknar, hämtade hem från Sverige idag.
De är otroliga på att göra sig hemmastadda, och har snart undersökt allt klart.
De har redan ätit lite och haft en lekstund...jo, de är siameser, och leker fast de är vuxna. Kurragömma, tafatt, apporterar saker och springer efter när man kastar...lägger framför fötterna och vill igen...och igen...och igen... :))
Nu hoppas jag att de snart lägger sig här framför brasan och vilar en stund.

kram

6 kommentarer:

  1. Kanske det vankas en bild på kissorna? De är ju lite speciella de där siameserna (rasen), har jag förstått. Själv har jag inte haft katt sedan jag var barn. Förbluffande många bloggare har katt... inte bara HAR katt... älskar katt!

    SvaraRadera
  2. Visst ska det bli bild på flickorna... :))

    SvaraRadera
  3. Susy och Hans17 december, 2011

    Ååååh..mys och lek...
    Ett hus är inte ett hem utan katt!

    SvaraRadera
  4. Ett hus utan katter är inget hem , vi har 4 st.

    Maria

    SvaraRadera
  5. Mmm...det är väl så. Alla tycker nog inte lika, men så tycker jag. :))

    SvaraRadera