tisdag 16 april 2013

Fett

Som en glansig fettpärla...har jag nu halkat in på LCHF...
Fet fett fett...
Fast med massa grönsaker också.

Efter en dag hade jag enl. vågen (som nog hade liiiite fel tror jag) tappat två kilo.
Ja, de var helt borttappade...den dagen...
För dag tre hade nämligen ett av dem hittat tillbaka till min kropp. :(
Sen har det stått lite still.
Smekmånaden varade ett dygn alltså...
Men jag är tapper...kämpar på... (Neeeej, det är inte jobbigt alls! Man får ju njuta emedan man äter sig mätt, en mättnad som varar länge länge...)

Fettkaffe...en msk smör och en msk kokosfett mixas med varmt kaffe tills det skummar...lite mer fett i form av vispgrädde gör ännu mer gottigt skum...
Usch och fy, tänker en som inte smakat... :) Men det är faktiskt gott.
Och...man blir mätt! Så...frukost får man nästan tvinga i sig efter kaffet. Det är näringen jag vill åt, annars klarar jag mig till lunch på bara fettkaffet...

Så.
Nu ska jag inte skriva mer om det.


kram

3 kommentarer:

  1. Det skall bli intressant om du skriver hur det går för dig. Själv åker jag upp och ner på viktkurvan hela tiden. För varje gång det går uppåt blir jag lite fetare. Nu är jag på väg ner... Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Har man tid att ta lite längre promenad med stavar så ger de susen fort. Jag gör det just nu ......samt att jag äter mycket med mat. Kampen fortsätter...kämpa kamrater, hehe

    SvaraRadera
  3. Det är inte svårt att följa lchf. Man får äta så mycket gott och lyxigt och det är samvetet man får brottas med, när man är så upplärd att fett är farligt. När man kan hänge sig åt feta ostar, såser och god mat förstår man att lchf även kallas njutmetoden... :) Vågen visade 1,9 kg ner ytterligare idag. :)))))

    SvaraRadera