söndag 28 april 2013

Nytt igen.

Nu tar livet en annan riktning igen.
Vi har kommit till ett vägskäl och måste byta spår.
Det gamla blev inte som vi tänkt oss, så nu blir det nåt nytt.
Det är väl kanske inte illa, det heller, men det var inte som vi planerat eller förberett oss på. Det blev annorlunda.
Tyvärr är det inte heller vår förskyllan att det blivit så som det blev...det gör att man har en tagg av bitterhet...ett uns av förakt...som följer med en...iallafall ett tag tror jag.

Nya tider, nya möjligheter.
Ska försöka gilla läget...

Sen är det så märkligt att det alltid ska finnas en "gris"...ett aber...som ska förstöra för andra i sin otroliga avundsjuka eller missunnsamhet. Kan inte fatta hur man orkar leva med sig själv när man är på sådant vis...
Jag måste tro på Karma i detta läget...

Nu byter jag spår:

Om en månad fyller min älskling år...jämna år...
Då har jag förberett en riktig överraskning åt honom. En resa...
Vi ska resa bort en vecka, och han ska få känna sig ledig och fri tillsammans med mig.
Hoppas det blir bra väder och skön värme, som jag vet att han tycker så mycket om.

Värme ja??
Var är den??

Vårvärme...inte hade vi någon värme förra våren heller.
Inte förrän sent, nästan till sommaren...men den var inte heller långvarig vad jag kan minnas.
Fjärde juni...+4°C...
Jaaa...
Hur blir det i år?

kram

4 kommentarer:

  1. Annorlunda kan också bli bra, hoppas det i alla fall.
    Vill ha vårvärme nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan absolut bli bra... Kanske bättre. :))

      Radera

  2. Önskar att grisen försvinner....och koppla av i vårsolen...när den behagar infinna sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kostar inget att önska. ;) Skulle vara skönt i solen bara det kunde sluta "storma"...

      Radera