fredag 19 april 2013

På listan

På min shoppinglista står nu för tiden stadigt:

Smör
Grädde
Creme fraiche
Turkisk yoghurt
Feta ostar
Helmjölk (någon liter)
Kokosfett
Oliver
Ölkorv och små-choritzo (98% kötthalt)
Olja (oliv- och raps-...)
Ägg
Bacon
(Jisses)

Köttfärs
Lax
Tonfisk i olja
Kyckling
Annat kött...

Blomkål
Broccoli
Avocado
Tomat
Gurka
Zuccini
Aubergine
Lök, alla sorter
Mandelmjöl
Vaniljstång (till pannacotta)
Blåbär och hallon

Ja, det är väl typ det... :)
Jag måste tillstå att det känns lite livsfarligt att handla.

kram



4 kommentarer:

  1. Du köper väl inte unilevers härdade kokosfett från mataffären? Det är inte nyttigt :( /santha

    SvaraRadera
  2. Min man har börjat snegla på den där dieten, googlar och diskuterar... Det är ju jag som står vid grytorna så det innebär att även jag borde skaffa mig information... och inspiration. Fast, jag tror på motion och mindre portion.. (Hur jag fick till det) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore kanske bra om du också förkovrade dig inom området... :))

      Radera