tisdag 4 december 2012

Hm...Brukar inte...men okej då...

Blev vidarepassad denna digra lista med frågor som (helst) ska besvaras.

Det är Agneta B som skickar vidare till mig, så jag får väl göra ett försök då. :)



Drömresa?
Min drömresa går till flera ställen...Maldiverna - Seyshellerna - Madagaskar - Tonga - Bora-Bora - Tahiti...ja, ni förstår...
Favoritsysselsättning?
Med risk för att låta tråkig så svarar jag: De flesta "ledig-saker" ihop med min älskling är favoriter.
Båt och motorcykel på sommaren, mys och pys på vintern...och inte att förglömma resorna.
Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Går in och går in...är för det mesta påloggad men sitter väl inte där och glor hela tiden...skickar ofta meddelanden via fb...och även tar emot meddelanden.
Vad önskar du dig i julklapp?
Egentligen önskar jag ett nytt värmesystem med solfångare till mitt hus...men ett fint smycke eller nåt annat bara till mig är väl bra...
Favoritmat på julbordet?
Laxost på åländskt svartbröd...(inget blod i det, om någon trodde...)
Drömyrke?
Mitt nuvarande!
Favorittidning/magasin?
"PS", eller "Må bra"...men även "Sköna hem", "Allt i hemmet" och sådana magasin är trevliga.
Favoritplats i Sverige?
I Sverige? Hm...
Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
Italienskt!
Favoritdesigner?
Ingen aning.
Vad gör dig lycklig en måndag?
Ett påskrivet avtal!
Vad driver dig att skriva blogg varje dag?
Skriver inte varje dag... Det började med att jag behövde kräkas ur mig en massa skit, men sen fortsatt jag nog av bara farten...
Om du fick välja själv, vart skulle du då vilja bo?
Där jag bor nu...Där mitt hjärta finns...
Stadsbrutta eller lanttös?
Lantlolla.
Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Har huvudet på skaft och är bra på att "läsa" folk. Är även en bra ledare.
Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?
Medmänsklig och intelligent.
Favoritmat?
Fisk i alla former! (Håller med Agneta B här)
Har du någon kändis du är inspirerad av?
Nope.
Tror du på tankens kraft?
Absolut!
Vart vill du åka på semester nästa gång?
Sol o bad-semester med snorkling och god mat...typ Thailand eller Mexico.
Vad är lyx för dig?
Att kunna råda över min tid själv till största delen...och att slippa tänka på pengar, köpa det jag vill ha när jag vill ha det. Kunna ge presenter som mottagaren blir överlycklig för...Det gör mig glad. Men det mest lyxiga just nu är när jag får ha älsklingen helt för mig själv utan jobb eller annat som "stör"!

Sådärja!


kram

4 kommentarer:

  1. :-)
    Roligt att få veta mer om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara nyttigt att gå igenom såna frågor ibland kanske...så inser man att man har det rätt bra ändå. kram

      Radera
  2. Svar
    1. Hehe...tycker du? När jag läser igenom det på nytt kommer jag på en del kompletteringar som jag skulle vilja göra...men "lagt kort ligger". :))

      Radera