torsdag 27 december 2012

Mellan

Mellandagar.
Mellan jul och nyår.
Mellantråkiga.
Mellanroliga.
Men verkligen tråkigt väder!

Hur många dagar mildväder behövs för att få bort all snö?
Det regnar...
Taken släpper sin enorma last av snö...buskar och träd får pusta ut när isklumparna släpper barr och grenar. En massaker har inträffat i mitt buskage...det går inte att bedöma skadans storlek förrän till våren tror jag. Urgamla enar har vräkts omkull av snöstorm och tonvis med snö har sedan täckt över förödelsen. Grenar har knäckts och allt liksom hukar.
Jag hoppas de får livet åter igen.

Överallt varnas det för ishalka och vansinniga vägar.
I morgon ska vi ut och åka.
Jag är rädd...faktiskt.
Vi MÅSTE...kan inte stanna hemma som rekommenderas.
Får be till högre makter och hoppas att änglarna finns och är med oss.

kram

4 kommentarer:

  1. Vilken dramatisk beskrivning av naturen just nu. Träd och buskar hukar sig verkligen. Hoppas något finns kvar i vår:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, annars växer det väl upp nytt, antar jag... :))

      Radera
  2. Jag gruvar mig för hur mitt "skrytrododendron" ser ut :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske får du sen skryta över hur bra den klarade vintern? ;)

      Radera