fredag 7 december 2012

Långledig

Fyra dagar ledigt, varav en och en halv redan passerat.
Vad skulle jag göra?
Vad hade jag planerat?
Inget kommer jag ihåg... (bara lite)

Det gör väl inget. Jag hittar nog på något ändå... :)

Det är lite konstigt att vara ledig...eller hemma...så många dagar i sträck.
Så gjorde vi ju jämt förut...jobbade hemma hela dagarna.
Man anpassar sig snabbt... (höll på att skriva "vänjer sig", men det kommer jag aldrig att vänja mig vid...att stiga upp tidigt och åka in till ett kontor...)

Snö har det ramlat ner i parti och minut.
Ska det fortsätta såhär så blir det en arbetsam vinter...och lång...
Ett litet avbräck på två veckor ska göras i början av februari, och det ska bli så himla skönt!
Då blir det värme, sol och bad för hela slanten...bara älsklingen och jag...
Sen väntar jag på våren när vi kommit hem.
Blir det för illa, så kan vi ju ta en vecka till någonstans lite längre fram...i all sin dar... :))

Känns i kroppen att jag skottade lite snö igår.
Vi började skotta, märkte direkt att snöslungan inte funkade i blötsnön...sen...plötsligt...kom en plogtraktor förbi på vägen, som vi stoppade...och han var så himla snäll och tog väck snön från uppfarten åt oss. 75cm packad driven blötsnö är inte att leka med, så jag är så tacksam att vi fick traktorns hjälp!
Det var tungt även för en stor traktor!

(men ganska chockartat att inse hur jäkla förslappad man varit med motionen...)

kram

3 kommentarer:

  1. Åh, så skönt med långledigt:-)Jag längtar till några dagars extra ledighet vi jul och nyår!
    Nu har vi också fått snö, fast inte lika mycket som er...mer lagom:-)
    Ha en fin andra Advent!

    SvaraRadera