söndag 19 februari 2012

Hu!

Det var både kul och inte kul att få på sig nya brillorna.
Tösen tyckte jag såg yngre ut, och älsklingen såg på mig med ett nytt skimmer i ögonen... ;)
Men...
Progressiva...!
Nu är det tredje dagen jag kämpar på med ett ständigt närvarande molande i panna och bakhuvud...känner mig vindögd och som om jag har feber...
Kan inte förstå hur det här ska gå att vänja sig vid.
Ser jättebra på långt håll när jag får sitta still...t.ex i bilen eller så...
Men att gå i trappor...eller bergen för all del...blir nog en omöjlighet. Så fort jag sänker blicken utan att ha för avsikt att läsa något...så ser jag suddigt.
Funderar om jag sku måsta skaffa ett par till...som jag kan promenera med...(och ligga ner och se på tv med...)
Andra skaffar läsglasögon...jag får skaffa ute-glasögon! :))

Nu är våren här, sa älskingen.
Det plaskar och droppar ute, och all is kommer fram där man ska gå eller köra.
Vi måste ut och halka en sväng idag ändå...hoppas de har sandat vägarna!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar