lördag 4 februari 2012

Lördagkväll

För lite mer än två år sen och bakåt en tid, var en ledig lördagkväll lika med "ut"...
Dans, förhoppningsvis...lite vin möjligen...span på krogen...och innan kvällen var slut...: stor besvikelse.
Det fanns absolut ingen för mig...ändå var jag dit...ofta...i perioder.
Emellan orkade jag öht inte bry mig...men suget att gå ut blev för starkt, så sen for man iallafall...

Nu vet jag faktiskt inte hur länge sen det är, jag senast var ut...
Älsklingen och jag var ut en gång i början...sen en annan gång i ett sällskap...och sen en tredje gång bara han och jag. Ja då...det var väl kul.
Vi borde kanske gå ut oftare, men det är inte riktigt som det lockar liksom... :))
Vi äter ute när vi är på resor i arbetet, och det tröttnar man på. Så...att gå ut och äta är inget man längtar efter så mycket.
Vi sover på hotell en del också...i arbetet...så det är heller inget man tycker är så speciellt.
Men...
En resa...semester...till sol och värme...smäller nog högre än alla krogkvällar i världen!!

Idag har vi jobbat, och ska jobba mer...
Vi har även varit ut på en jobbig långpromenad i snöiga berg. Det var skönt, och lagom kallt. Soligt och glittrigt, så vi fick ordentligt med dagsljus i alla fall. Och motion. DET behövs!

kram

2 kommentarer:

  1. Modigt av er att "slira" i berg! Det är så märkligt att ju mer åren går så dess högre uppskattar jag naturen. Det är som om man vilken stund som helst tror att någon släcker lampa för en, att man aldrig mer skall få se frostiga björkar, harspår, Norrhavet, svartmesen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske vi har blivit gamla och kloka nog att uppskatta det naturen erbjuder... :)) Det är inte halt i bergen. Allt har frusit fast i allt liksom, och det är strävt i kylan. (Benen ömmar ännu idag av lössnön ovanpå alltihop) :))

      Radera