söndag 26 februari 2012

Solens och vindarnas ö ?

Vilken ö brukar kallas så?
Är det månne Gotland?
Jag skulle tro att detta gäller även för Åland...

Snön som kom igår...ett ganska rejält och deprimerande lager...har BLÅST bort inatt!
Isunderlaget är framme igen och är så blankt och polerat av vind och snö...
Jag som tänkte att det skulle vara perfekt med en långpromenad idag, när det inte är halt på den fastfrusna snön...
Hm...
Tji fick jag då.

Haft svårt att sova inatt.
Kanske inte är så konstigt med tanke på gårdagskvällen.
*suck*
Jag sitter här och önskar att "karma" ska drabba henne...och det snart!
Skitsvårt att försöka sända goda och varma tankar ...vilket kanske borde vara det rätta, men jag orkar inte vara god och varm gentemot henne...inte ens i tanken och på avstånd. Hon är alldeles för "ond" för att jag skulle slösa något gott på henne.
Jag är ju bara en skruttig människa, jag med...

Vi får ofta rådet att inte låta hennes sjukskaper påverka vårt liv...men det är jävligt svårt att låta bli när det drabbar lilltösen. Förtvivlan och maktlösheten är stor, och vi blir helt slut efter en sån här dust.
Nu ska vi försöka få till att flickan antingen ska få vara med oss ALLA skollov...eller bo hos oss och vara med mamman på loven.
Tösen behöver andas emellan...och det får hon med oss.
Hon vill så gärna vara med oss och har sagt många gånger att det är så lugnt och skönt här...
Det är väl självklart att hon känner den goa och kärleksfulla atmosfär som råder i vårt hus.
Hon får vara sig själv här, och behöver inte vara rädd att göra "fel" hela tiden och få skäll för det...

Det kommer ju inte att ta slut på det här "kriget"...men det kommer att hjälpa flickan.

kram

4 kommentarer:

  1. Hoppas att det löser sig, eller åtminstone ebbar ut och blir lugnare. Tyvärr får man en del på köpet i nya familje-konstellationer. Det finns ju alltid en anledning till att man gick isär...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det fanns ju en anledning...

      Radera
  2. Ja, nog har ni ett elände med människan alltid. :( Jag skall inte ge mig in på att ge några råd. Ni är nog så kloka att ni kan tänka ut någon sorts lösning själva, men jag ger här och nu med dessa rader mitt uppriktiga stöd.
    May the force be with you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi hoppas nu på myndigheterna och att någon där kan se bakom fasaden...se att tösen behöver hjälp mot denna behandling. Att mamman behöver hjälp är ju helt uppenbart, men det lägger jag ingen energi på. Det får andra göra.

      Radera