torsdag 23 december 2010

Framstjärten!!!

Fast egentligen menar jag nåt annat, men ids inga svära så j-vligt... Nu är jag förb...ad!
Om och om igen tömmer sopgubben min ena fyrfackstunna en dag för tidigt...och jag hinner inte fylla i allt som ska iväg.
Jag ringer och påpekar till "renhållningen" och har hittills snällt avböjt deras erbjudande om en extra tömning...men nu är det slut på det!
*morr* 
Varför kan man inte förstå det som ens chef säger till en??
Att man inte ska tömma i förväg utan att meddela på förhand...
Nåja...
Det kanske finns en anledning till att man är sopgubbe och inte något annat...typ civilingenjör eller så... 

Nu var jag elak...och det var j-vligt skönt! 


kram

2 kommentarer:

  1. Har ni Mise där?
    De bad en ställa fram tunnorna en dag för tidigt denna vecka pga julaftonen.

    SvaraRadera
  2. Nej...ingen MISE här...Så ett meddelande hade varit på sin plats! Den andra tunnan tömdes dock på rätt dag, alltså julafton...Det är någon av gubbarna som kör, som vill spara tid tror jag...Och det är helt okej, bara jag skulle veta om det innan liksom. Men det är tydligen inte enligt reglerna att han gör sådär, och då är det väl inte helt lätt att meddela mej heller...

    SvaraRadera