tisdag 21 december 2010

Än slank hon hit...å än slank hon dit...

Vilken resa!
Varningarna duggade tätt i trafikradion.
Flera olyckor passerades i rask takt...man ska ju inte störa trafikrytmen... 
På ett ställe kunde man se in genom dörren på en bil...inget annat! Bildörren var väck, och resten av fordonet var dolt under en jättesnödriva... Verkar som om bilen blivit stående halvt i diket och sen överkörd av plogbilen...
Huga!!
Värsta vädret hade vi en bit...snön vräkte ner och sikten var lika med noll pga snörök...vägbanan var även den vit. Det man hade att köra efter var framförvarande bils baklyktor... Tur att det inte slaskade ner rutan iallafall...
Jaja...
Väl på holmen låg det lastbil i diket, och skuttade ett antal rådjur framför bilen.
Man får vara glad för var gång det går bra!

Jag är dåligt sällskap på kvällarna nuförtiden...somnar hastigt framför tv:n...
Även ikväll har jag sussat gott i fåtöljen. Nu har älsklingen gått i säng, och jag ska göra sammalunda!

kram

4 kommentarer:

  1. Jag hade för mig att jag varit in här och kommenterat... men tydligen inte.
    Ta det varligt i trafiken. Folk tar onödiga risker när man har julbråttom.

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni kom hem välbehållna!

    SvaraRadera
  3. Fint att ni kom hem lyckligt man skall nog inte vara ute i trafiken om man inte måst.Vila upp dig nu för snart är det julafton.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är skönt att vara hemma. Men...snart iväg igen. Dock får vi lugn och ro julafton och juldagen.

    SvaraRadera