onsdag 5 september 2012

Hm...

Jag ska anställa folk.

Jag ska sköta intervjuerna, för en hel del intresse har visats...
Nytt, nytt och nytt för mig. Annons, läsa mail, ta telefonsamtalen, boka in intervjuer...
Nå, det går väl bra...men anställer jag rätt person sen??
Blir det som vi hoppats??
Är de ärliga...eller överdriver de sin egen förmåga och person??

Jag vill väldigt gärna lita på min magkänsla...men räcker det?

Jag vill anställa någon som gör som vi tänkt oss, som kan växa och som vi kan lyfta till nya höjder.
Kan man göra det om personen är "äldre" och har lång erfarenhet?
Eller blir det en massa knövlande och bänglande innan personen finner sig tillrätta med våra ideer och vårt sätt att arbeta?
Alla är olika, men vi ska arbeta mot samma mål, och en filosofi vi har ska inte ändras alltför mycket.
Då försvinner ju "vår grej" liksom...

Btw...Jag ska INTE ha en säljare lik de som ringer och vill sälja sina tjänster till mig, som rekryteringsbolag etc...
Idag fick jag en väldigt jobbig människa i luren, som inte gav sig...hon bad tre gånger om att få en chans hos mig...och betedde sig som om jag var rent dum om jag inte hoppade på hennes erbjudande. Till slut härsknade jag till och sa åt henne att nu får hon faktiskt respektera att jag vill fundera på saken och att hon får återkomma nästa vecka. Ska memorera numret hon ringde från, och sen inte svara, tror jag...
Det finns en särskild plats i helvetet för...telefonförsäljare...tror jag. :))

kram

7 kommentarer:

  1. Spännande! Kör så det ryker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du. Spännande så det räcker tycker jag. :)) Men det är och ska bli kul att föra det här företaget in i framtiden, och bli framgångsrik förhoppningsvis. :))

      Radera
  2. Du får anställa mig, jag är bäst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men...jobbet innebär bl.a resande...och hur ska du kunna lämna Hans? Det går ju inte... :))

      Radera
  3. Nej tusiken, det går inte det!
    Fast jag är ändå bäst ;D

    SvaraRadera
  4. Tänk om man kunde känna så om sig själv på riktigt...fast då blev man väl uppblåst och ego istället!

    SvaraRadera