söndag 16 september 2012

Måste småle

Mina ungar, 19, 21 och 25 har gemensamma kompisar.
De umgås tillsammans allihop i ett gäng.

Nu håller de på med filmkvällar...
Efter gemensam måltid på restaurang t.ex, far de hem till någon och har film-maraton.
Vet ni vad de tittar på?

Disneyfilmer!

De går systematiskt igenom alla tecknade disneyfilmer som de satt och glodde på som småttingar...
De har jättekul, och jag kan se dem framför mig, hur de efter några öl sitter och sjunger med i sångerna och kan alla replikerna... *fniss*

Ganska härligt, eller hur?


kram

4 kommentarer:

  1. Oj, ja det kanske inte var väntat i deras åldrar! :-)! Fast jag kan allt hitta min, snart 17-åriga, dotter framför något tecknat på TV ibland!
    Mysigt att de umgås, alla tre, och har gemensamma vänner. Har det alltid varit så? Det kommer nog aldrig att hända här, tyvärr...mina är som hund och katt!:-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i stort sett så har de det. Äldstesonen har sambo, och hon är också med när hon kan. (studerar på annan ort för tillfället) Jag tycker det är fantastiskt att de håller ihop sådär...och jag behöver inte vara orolig, för jag vet att de ser efter varann. Sen gillar jag också när kompisgänget är i olika åldrar, för det ger nån sorts stabilitet och trygghet känns det som...och acceptans... :))

      Radera
  2. :) Härligt!! Det är verkligen att återskapa tryggheten som ändå oftast barndomen står för! Och dessutom så ÄR dom ju bra dom filmerna, precis som Astrid Lindgrens filmer oxå är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, får se när de börjar med Astrid-maraton... :))

      Radera