fredag 7 september 2012

Tom i bollen

Tömd, dränerad...och fungerar endast på låga varv ikväll.

Det har varit en intensiv dag, med många möten med nya människor.
Jag tror vi lyckades sälja in vår arbetsplats, för alla var fortfarande väldigt intresserade när de gick ut från kontoret.
Nu ska vi göra urval.
Det är mycket att tänka på. Funkar de med jobbet? Funkar de med oss? Funkar de med varandra?
Prövotid blir det naturligtvis, så man hinner bilda sig en liten uppfattning i alla fall.
När man gör urval, väljer man samtidigt bort...
Väljer bort någon man trodde på...innan man träffade nästa, som man tror mer på...
Jag får inte bli blödig, utan måste vara proffsig här!
Jag måste sköta MITT jobb... :))

I helgen ska vi ladda batterierna med att gå på fest...och kanske en liten bakfylla på söndag... :/ ?
Nja, man VÄLJER själv hur det blir...faktiskt.
Ladda batterier...och sköta om allt här hemma som halkat efter en smula...typ tvätt och sånt...

På måndag börjar vi med en ny anställd.
Det ska bli spännande...och roligt att föra en människa framåt i karriären. Ge möjligheter.
Peppa och lära...uppmuntra och kanske trösta om det misslyckas någon gång.
Jag vet att han ser fram emot detta!

På måndag ska vi också ha bestämt en del om nya medarbetarna...vem det ska bli...vem vi ska träffa igen.
Jag ska också kontakta dem som inte får komma på intervju, och de som fick komma, men som vi väljer bort.
Nå...det tar vi på måndag!

Trevlig helg!

*Sänder härmed en tanke till änglabarn som inte fick chansen...*
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar