lördag 22 september 2012

Pustar

Idag pustar jag bara.
Sov ungefär 12 timmar inatt. Fast piggare?? Näe...inte direkt, men det är skönt att bara få vara hemma!
Plockar med lite ett och vart.
Flyttar på kläder...från - till garderober, tvättkorg, bänk och torklinor.
Byter platser på saker och ting.
Larvar omkring i mjukiskläder och yllesockor...

Så småningom ska man väl reda upp sig lite och kanske ge sig ut i "vimlet" på vägarna.
Möjligen hitta lite middagsmat någonstans på nå'n gård eller så...
(Det är skördefest med "öppna gårdar" denna helgen)

Eller...

Kanske vi bestämmer att vi INTE ska ut och åka...bara sitta hemma...grilla våra biffar och ta lite vin till...
Ja, vi får se hur vi gör.
Ingen av oss är någon strikt planerare vad gäller lediga tiden liksom...

kram

4 kommentarer:

  1. Vilken gåva, att kunna sova i 12 timmar!!! Min dröm är att få sova i 8 timmar, som en normal människa...men det tycks vara ouppnåeligt:-(
    Härligt att bara gå runt i mjukiskläder och ta dagen som den kommer:-)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt haft en period med lite bättre nätter nu...men tolv timmar!!!? DET var länge sen! :))

      Radera
  2. Låter klokt.... men, TOLV timmar?!? Lite imponerad blev jag allt. :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. :)) Fast det var ju förstås med paus för toabesök emellan... :))

      Radera