lördag 3 november 2012

Lördag igen

Så jag har lyckats hålla mig ifrån att blogga på en hel vecka??
Kan det verkligen stämma?

Veckorna rusar iväg och snart är det jul.
Orkar inte knappt tänka på det.

Om det ska vara som det ska vara ska det bytas gardiner och mattor och städas i en oändlighet innan lillajul (första advent)...för att sen vara lika jäkla dammigt och skitigt strax före julafton igen... :(

JAG VILL HA EN STÄDERSKA!!!!

Vi är tre personer och två kissor i hushållet...inga småbarn eller hundar alls...
Det blir ändå en massa plock och tvätt och damm...och icke att förglömma disken.

BLÄ!

Nu är det gjort för den här veckan. (varför lördagar alltid måste gå åt till sånt och inte till att vara ledig och mysa med goa långpromenader, sköna fikastunder, trevlig gemensam matlagning, osv...förstår jag inte vitsen med egentligen)
Jag vill vara ledig när jag är ledig liksom...

Tänk att komma hem på fredageftermiddagen efter arbetsveckan och stiga in i ett väldoftande rent hus, med middagen puttrande på spisen...bara att få sätta sig ner vid ett dukat bord och ta helg.
Det vore kanske ett bra mål att ha i livet... :))

kram

2 kommentarer:

  1. :) diskmaskin är nästan som städerska. Ha det gott på promenaden.

    SvaraRadera
  2. Hahaha Eivor...och dammsugare...och tvättmaskin...Nej, det var inte en SÅN jag tänkte mig...mer en riktig, av kött och blod... :)

    SvaraRadera