fredag 23 november 2012

Slut på veckan

Det är dags för....   (nej hu! Inte DEN igen...)

Fredag.
Mys...javisst...men inte ihop...då blir det reklamfilm.

Strax ska jag ge mig ut i stadens vimmel...handla kassarna fulla...
Sen ska jag lasta in älsklingen i bilen och köra hem.
Han håller på att jobba ihjäl sig, och det får INTE ske!
(Funderar på om jag borde gömma hans dator och telefon över helgen, men det skulle inte löna sig, för han skulle löpa amok om han inte fick jobba någon stund innan måndag...vilket ju ändå är nödvändigt...)
Men lite ledig kanske jag kan tvinga honom att vara.
Vi får besök av min kära syster med familj över helgen, och det ska bli skoj!
Det var ett tag sen vi träffades nu igen...hur tiden går så fort, så fort...?

Lite förberedelser inför kommande snöfall och kyla ska också göras...motorcyklar ska in under tak...och båten ska få täcke på sig...
Kanske dags att få in gräsklipparen också...?
Och...få fram snöslungan så den står ytterst.
(suck)
Nåja...vi vet nog att det ska bli vinter i år också.

kram

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni fick en riktigt trevlig helg och att mannen kunde slita sig ifrån jobb en stund:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack. Vi har haft en jättebra helg, med mer gäster än som var tänkt från början och det var härligt! Älsklingen höll sig från datorn ända till söndagkväll och det blev röjt och undanplockat ute, med hjälpande händer från besökarna. :)

      Radera
  2. Jag är orolig att det blir snö den här helgen. Jag skall köra bil men vi har nog vinterdäck på. Men man är ovan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rätt säker på att det kommer snö, kanske redan i morgon...Ta det lugnt bara, så ska du se att det går bra. :))

      Radera