måndag 19 november 2012

Vardag

Hemma på kontoret igen.
Hemma...
Det känns som man är här mer än hemma.

Nu skulle det passa mig med lite kyla och snö. Lagom dos av båda skulle göra världen mindre smutsig och mörk.
Längtar efter månljusa vinternätter med kristallklar himmel.
Andedräkt som ryker.
Torr kall snö...inget slask och gegga.
Ett mjukt vitt täcke över det mörka tråkiga...

Här ska även inhandlas stakar och stjärnor till kontoret...
Undras om jag inte ska ta en gran på samma gång. :) Eller är det kanske lite överdrivet?
En stor fruktskål fylld med frukt ska stå på bordet vid sofforna och dofta och smaka gott.
En glöggmorgon ska vi ha.
Det kan bli en intressant dag efter den... :))
Julbord är bokat för oss...inkl respektive. Det ser jag också fram emot!

Nu ska jag blanda mig en pulversoppa igen. Jag bara MÅSTE få ner vikten till en hanterbar nivå, så att jag får inspiration och motivation att fortsätta på rätt sätt sen...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar