tisdag 1 januari 2013

Annorlunda afton

Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss på nyåraftonen.

Innan vi skulle börja med maten satte vi oss ner en stund.
Då sa min kropp ifrån.
Mitt hjärta började fladdra i bröstet, pulsen blev oregelbunden, jag svettades och blev svimfärdig och måste lägga mig.
Älsklingen blev helt ifrån sig av oro, och skulle bums åka till akuten med mig.

Sagt och gjort...
Hungrig och trött och matt sitter man sen ganska uppskrämd och skakad i bilen...på väg till doktorn.
Inte riktigt som man tänkte sig nyårsafton...
EKG och blodprover togs. Blodtrycket högt, men det var inte något alarmerande med det, sa doktorn.
Nå...
Allt som hade med hjärtat att göra visade bara perfekta värden... (*puh*)
Men...

Jag har en ordentlig anemi.

Jaha.
Det var huvudorsaken till att hjärtat bär sig åt sådär...
Hm...
Okej...

Nu ska jag utredas.
Fasteprover ska tas, helst igår, men jag gör det i morrn när det är öppet. :)
Sen blir det in i doktorssvängen...
*suck*
Nåja...
Det fick ju sin förklaring till min oresonliga trötthet och andfåddhet...
Så ska det väl hoppeligen gå att göra något åt också.

Jag ser fram emot detta nya år...med hopp om starka krafter tillbaka i min kropp!
Ork att träna.
Ork att leva och älska som vanligt.
Japp!

kram

8 kommentarer:

  1. Verkligen skrämmande slut på året! Och vad bra att du lyssnade till din kropp och åkte till akuten. Stackare. Men nu får du krya på dig ordentligt. Kram till dig och Gott Nytt år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eivor, och gott nytt önskar jag dig också! :))

      Radera
  2. Men huuu! Jag förstår att du tänkte det värsta när hjärtat började fladdra. Vilket skrämskott! Anemi skall väl gå att få bukt med. Bra att du får bli ordentligt undersökt. Trots detta hoppas jag och tror att du får ett bra 2013! Sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror att jag ska bli rask och stark igen. Tack detsamma till dig. :))

      Radera
  3. Usch så otäckt!Sköt om dig ordentligt, så blir du snart återställd igen. Läkarna är skickliga och det finns bra mediciner!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vill gärna tro det iallafall. :))

      Radera