fredag 4 januari 2013

På gång

Nu är det på gång.
Doktorsbesök avklarat, prover tagna, fler prover ska tas, järntabletter har jag börjat ta.

Lågt järn.
Mycket lågt järn...om det inte höjs till nästa vecka blir det blodtransfusioner... :/

Nu ska vi utröna vad orsaken till detta låga järn kan vara.
Själv lutar jag mot glutenintolerans.
Eller B12-brist...eller annan brist...
Blodcancer kunde det inte vara...visade helt fel provresultat för något sådant, och det var ju skönt!

I morgon blir jag för första gången på evigheter ensam utan älsklingen.
Han ska själv leverera tösen till mamman, och jag ska inte följa med.
Jag "får" inte...då resan tar på så, och min skröpliga kropp inte orkar mer än bara existera just nu.
Men det kommer att kännas konstigt och oroligt...att han ska vara på vägarna och jag ska sitta hemma och fundera och vänta...
Det blir en ensam natt innan han kommer hem igen.

kram

8 kommentarer:

  1. Mitt i allt detta svåra så är det i alla fall glädjande att det inte är blodcancer. fortsätt kämpa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog få ordning på det här, men det kan ta lite tid kanske...

      Radera
  2. Håller tummarna... Varför inte järn iv? Hoppas du får rätsida på bristen iaf... Kram! Santha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte...men doktorn pratade ju om blod...ska ta nya prover på måndag och prata med doktorn igen. Då måste det ha höjts, sa hon...annars...

      Radera
  3. Låter ju lite mindre alarmerande nu då i alla fall.
    Det tar tid att komma på rätt med brister, men det går.
    Se till att häva i dig järnrik mat i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Oj, hur kommer det sig att det blir såhär?? Hoppas att ni kommer fram till orsaken och att det hjälper med järntabletter och järnrik kost, så du slipper blodtransfusion.
    Tycker du inte att det är skönt med lite egentid? Det gör jag!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur, men det visar sig nog på proverna. Jag känner inget behov av egentid med den här mannen! :) Det är bara ensamt och tomt utan honom. Snart kan vi fira tre år tillsammans. :))

      Radera