lördag 19 januari 2013

Dagarna går

Dag för dag kommer vi närmare sol o värme...
Vi ska resa bort. Långt bort.
Om drygt en vecka går planet till nästan andra sidan jordklotet, där sommaren bor... :))

Väskorna kom fram idag och jag har börjat plockandet.
Det ska plockas, packas om, plockas mer...och packas om igen...
Innan man kan stänga locket ska det även plockas bort saker. :))

Så ska det planeras. Vad ska med...vad ska vara kvar hemma...
Piller ska läggas i små pillerburkar...krämer ska i små krämburkar... (för handbagaget som inte får innehålla vätskor/krämer mer än 100ml X 10...i en genomskinlig plastpåse som alla ska titta på innan man är igenom säkerhetskontrollen på Arlanda...
(Ska försöka komma ihåg att ha rätt kläder på mig, så jag inte behöver stå där och strippa för att det bara tjuter i detektorbågen när jag går igenom...)

Behöver fylla på förrådet med solkrämer också.
Minst faktor 20! Någon med sfp30 och någon med total "sunblock"...

Det här är angenämt pyssel!

Men...jag får hushålla med tid och krafter...allt ska ha sitt.
Ska ha tid och kraft över för jobbet, det andra vanliga som ska göras hemma,...och inte minst för mig själv, att jag blir frisk nån gång...

Åh, vad jag längtar...
Två veckor med min älskling, sol och bad. God mat och snorkling...och VÄRME!!! :))

kram

13 kommentarer:

  1. Åh, så härligt!!! Önskar er en riktigt underbar semester med sol och värme. Själv får jag vänta till påsk, då blir det resa för min del:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så skönt! :))

      Radera
  2. Underbart att ni får resa till solen. Du kommer bli jätte pigg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättepigg vore ju trevligt. :))

      Radera
  3. Du kan inte smuggla med Lilla mig i handbagaget?
    Skulle sitta fint med sol & värme i några veckor :)
    Kram Sus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm...vi får visserligen ta med några kilo extra, men... ;) kram

      Radera
  4. I februari skall jag packa också. Ha det bra och ät mycket grönsaker och drick mycket rödvin så du får upp järnhalten ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rödvin? Åh...tack för tipset. Ska jag genast lägga på minnet. :))

      Radera
  5. Ha en härlig resa och ladda batterierna...och ta hem värmen när ni kommer tillbaks :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susy! Jag tror kanske det är för tidigt med värme här när jag kommer hem, men jag kan göra ett försök. :))

      Radera
  6. Njut allt du orkar :) sol värme vila och bad är det bästa sättet att ladda batterier och tanka kraft :) kram santha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack Santha..jag ska njuta! kram

      Radera