lördag 5 januari 2013

Egenmys

Vet inte vad jag ska kalla det, men jag myser så gott det går i saknaden av min älskling.
Eldar brasa och kollar en thriller på tv.
Har lyckats få i mig att äta...
Tvättat och diskat idag.
Efter jag kom ut ur duschen i morse hade kissorna lämnat en "present" åt mig på köksmattan...i form av en spya...
Urk!
Varför ska de spy just på mattan??? Varje gång...???
Detsamma om de får en räka eller lite kyckling ur handen...då ska den ätas på mattan!
Så det så!
Jaja...tur att de är tvättbara...mattorna.

Det är tomt utan Honom.
Han ligger på vägarna och vill bara hem...
Hoppas HAN kunnat njuta av sin egentid. Jag gör det inte.
Sitter bara och är orolig. Inte så mycket, men det är ett ständigt malande i tankarna...

Idag har jag varit glutenfri.
Har vaktat noga på vad jag stoppat i mig.
OM jag är glutenintolerant/allergisk så blir det nog snart en vana att undvika gluten...men i början får man tänka till lite extra.
Proverna ska tas på måndag, och det tar ett par veckor att få svar...
Men jag tycker det känns lika bra att börja nu...så känner jag att jag GÖR någonting...
Jobbar för att bli frisk liksom.
Om jag INTE är känslig för gluten så har jag inte gjort någon skada på kroppen iallafall.

kram

2 kommentarer:

  1. Jag läste på förra inlägget att behandling av symptom och även sökandet efter orsaken till din låga järnhalt har startat upp. Det är bra!
    Tackochlov att det inte handlade om leukemisjukdom, allt annat blir ju så mycket enklare att tas med.
    Det skall bli intressant att följa med och se om du är på rätt spår ang. glutenintoleransen. Ta väl hand om dig! ...och karl´n är van att "ligga på vägarna", det går bra!

    SvaraRadera
  2. Han är hemma nu. :)) Och han hjälper till att ta hand om mig, var så säker! :))

    SvaraRadera