måndag 7 januari 2013

Ganska normal alltså

Ingen invärtes blödning.
Vita blodkroppar normala.
Levervärden normala.
Järnet fortfarande lågt.
Glutenprover inte klara.
B12-prover inte klara.

Extra dos järntabletter ordinerad, och mer tjat om sjukskrivning...jag nekade igen.
Men...
Jag stannar hemma i morgon, för den här dagen har gjort mig helt slut.
Fasteprover på morgonen och ett möte kl 14-16.
Inte en chans till vila däremellan...
Funderar på att ta med en madrass till kontoret, och kudde och filt.. :))
Så kan jag gömma mig under skrivbordet och ta en powernap när jag behöver utan att någon ser mig.

Jag menar...det är ingen ide' att sjukskriva mig...jag jobbar ändå det som måst...
Och jag kan vara hemma när jag behöver det...nästan när jag vill iallafall.

Nya prover på fredag, men jag fick det till att bli icke fasteprover...jag kan äta frukost och dricka kaffe innan, och det gör mig inte så helt slut.
Är väldigt känslig just nu för om det går för långt mellan måltiderna, har jag märkt.
Har absolut noll energi av bara mig själv så att säga. Måste få mat för att orka.

Funderar på att sätta en pall i duschen, för jag blir alldeles matt av den stunden med armarna upp för att tvätta håret osv...

I kväll njuter vi och kissorna av brasan.
Så skön värme som strålar...
Snart...om bara några veckor hägrar vår sol-och-bad-semester...
Vi behöver den!

kram

2 kommentarer:

  1. Det går nog åt rätt håll. Men det är säkert jobbit.
    Men ta absolut madrass och en kudde med till jobbet. Det kan göra under!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föll för min kropps önskningar...och har varit hemma. I morgon måste jag till jobbet, men sen är det helg igen. Behövde vilan.

      Radera