söndag 15 januari 2012

Mer

Nu har jag hittat några fler livsmedel som är antiinflammatoriska.

Nötter, nästan alla.
Oliver
Paprika
Tomat

Det börjar kännas väldigt jobbigt nu...att följa dieten.
Jag vet ju inte vad jag ska äta.
Frukost?? Idag blev det en halv paprika, två små tomater och åtta mandlar... Helt åt skogen alltså!
Jag vill äta min havregrynsgröt med krossade linfrön, solrosfrön och rivet äpple!
I den är allt utom solrosfröna dåligt...IFD-mässigt sett.
Funderar på att försöka lämna bort gluten, socker, MSG, och alkohol...och äta som vanligt i övrigt.
Man kan ju försöka tänka antiinflammatoriskt, men kanske inte följa det slaviskt...
Att hitta en färdig dietplan för IFD-mat vore nog mycket enklare, men tills jag funnit en så tror jag att det får vara lite måtta med dietandet...
Vi ska snart ut på jobb igen och sova på hotell och äta ute. Det kan bli en riktig utmaning!!

kram

2 kommentarer:

  1. Det finns ju specialbehandlad havre som är glutenfri.../sys

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde all havre var glutenfri naturligt...?? Nåja, den är milt inflammatorisk så egentligen borde jag undvika...

      Radera