måndag 9 januari 2012

Morgonmys

Sovit dåligt inatt och därmed sovit länge på morgonen...
Nu kaffe framför brasan som älsklingen tänt. Det är morgonmys det!
Idag stressar vi inte.
Inget morgonrus iväg till något jobb som man bara längtar hem ifrån...
Inget nattjobb man kommer hem trött och sliten från...

Skulle behöva städa bort lite damm och katthår...men först ska jag vakna ordentligt och ta en dusch.

Vitt på marken, så skönt det lyser upp.
Dagarna har redan blivit lite längre...solen går ner senare...
Det är också skönt.

Kollar vinterresor till sol och värme...nästan alla dagar...och vi kanske har bestämt oss...dock inte bokat än. Åh, som jag längtar!!

kram

4 kommentarer:

  1. Se där, då var katthåren på plats. Hemmet är fullbordat! Tur det kom lite vitt strössel på marken för det blev verkligen ljusare. En bråkdels sekund tänkte jag på skidor och pulkor och sparkar och ispromenader, snötrampknarr och köldstick i kinden. Bara tänkt!
    Jag har inte haft tid att gå uuut!! Mutter...

    SvaraRadera
  2. Fniss. Jo, de hårar litegrann, men inte så farligt ändå. Älsklingen och jag var på långpromenad igår i solskenet, och det var härligt! Vindstilla och glittrande.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig tillvaro du har :) Det är dig väl unt. Läser, avundas lite men gläds med dig och tänker att det finns hopp om andra tider... *S*

    SvaraRadera
  4. Ja Santha, det finns hopp för dig med, och skulle verkligen vara dig väl unt!

    SvaraRadera