lördag 14 januari 2012

Sedär...

Hittat en massa blaha på nätet om bot för RLS, (restless legs syndrome).
Om jag vill bli av med det, så är det enkelt...(?), bara att utesluta typ ALLT från min kost.

Det som var bra och botar inflammationen (vilket sägs vara boven i dramat RLS), var:

Morotsjuice
Cantaloupemelon
Spenat
Broccoli
Lax
Makrill
Sötpotatis
Ananas, färsk
Mandel
Avocado
Ja, det var väl typ allt...
Gluten ska också uteslutas, så även socker, salt, processad mat, alkohol, koffein, MSG (monosodiumglutamat) och aspartam.

Jaha.
Okej.
Jag gör väl ett försök då...Hoppas jag överlever.

kram

6 kommentarer:

  1. Låter som det kan bli lätt tråkigt hörrö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm...Efter tre dagar kan jag inte säga så mycket om det hjälper, men senaste natt kunde jag somna ifrån det...dock sparkade jag i sömnen enl. älsklingen...Men man kan ju inte beskylla det för att vara en god och kul diet. :/

      Radera
  2. Bra att du forskat...jag har också ont i benen speciellt under natten. Troligen benhinneinflammation. Jag borde alltså upphöra dricka kaffe, vin. Få se hur de går.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinet kan man ju sluta med, men kaffe...? Nä, jag vägrar sluta med det enda som får mig vaken på morgnarna!

      Radera
  3. Promenader, har jag hört att kan hjälpa.
    Cantaloupemelon, det blir en nöt att knäcka för den lilla lokala butiken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Promenader är bra och nyttigt på alla sätt, men för mina ben gör det ingen skillnad. Köpte cantaloupe på Mattssons i Godby...och i stan ska den väl finnas överallt.

      Radera