onsdag 11 januari 2012

Underbara sol!

Fast det vita glittret regnat bort...och fast det blir ishalt överallt...så är det så skönt när solen skiner!
Lite svårt att gå promenad utan att riskera diverse halkskador.
Tog en "runda" på crosstrainern istället.

Funderar allvarligt på att fara och simma i morgon, men...
Det vore ju fint med en baddräkt som passar då. Min nya är för liten...Hm... :/
Den gamla, stora, nötta dräkten faller väl i bitar när jag sätter fart i bassängen...och DET vore ju verkligen ingen vacker syn...det kan jag lova!! Man ska vara snäll mot sina medmänniskor!
Det blir att inköpa en ny...i lagom storlek...och sen använda den flitigt tills den hoppeligen blir för stor...

Borde man kanske börja se över här hemma också?
Granen är borta. Pepparkakshuset är kastat. Det är bara resten kvar då...
Det är nu man ångrar att man bytte gardiner till jul...och himmel så många stakar och stjärnor som måste bytas ut mot vanliga fönsterlampor...
Till köket har jag inte ens lampor som passar in längre. Måste ha nya där!
Gardiner till köket finns nya, men måste sys om lite... (hatar att sy!!!)
Tänk om man skulle be älsklingen?

kram

2 kommentarer:

  1. Jajjamensan, placera gubben vid symaskinen!
    Jag saknar också att alla fönster blir så mörka. Jag får vänta på vårsolen.

    SvaraRadera
  2. ...och med vårsolen kommer nästa arbete...fönstertvätt! Fast jag hade nog god lust att skava av lite skit på utsidan idag!

    SvaraRadera