tisdag 24 juli 2012

Den som...

...väntar på något gott...

Väntar på besked.
Det är spännande bara värre.

Vi står i startgroparna till något nytt...igen...
Bäst att inte bli för bekväm i det man håller på med.
Nu väntar stora utmaningar, iallafall för mig. Lite jobbigt är det, att känna sig ifrågasatt...(som kvinna). Man trodde väl att såna fasoner tillhörde forntiden typ.
Ingen har uttalat något högt, men man förstår på frågor och undringar hur det är fatt...eller så är någon/några helt enkelt avundsjuka...
Jag ska igen (!) lusläsa boken om härskartekniker, och plugga in de olika beteendena för att snabbt känna igen dem och avstyra det hela.
Något sånt ska INTE förekomma i MIN värld eller på MITT företag! Basta!
Härskartekniker kanske man kunde använda mot "gubbar" som är "gubbiga" och gnälliga, jag vet inte...

Jag skulle ev behöva en mentor...

kram

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen att du tar härskartekniken på allvar. Men också jag drabbas tyvärr av "gubbar". Senast då jag var på ett recensionsjobb och fotograferade,kom en "gubbe" fram till mig och väste att jag var "hänsynslös" Inte en gång utan flera gånger. Jag fotograferade (Utan blixt och ingen i publiken framför, steg inte ens upp). Man tappar styrfarten av sådana påhopp..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och tänk så många "gubbar"det finns... Åland är ganska "gubb"-tätt, känns det som. Tror inte det räcker att strunta i dem...man måste säga ifrån, men då är det väldigt viktigt att man har identifierat VAD som är fel, och korrigera personen på rätt sätt... Kunskap är nyckeln! :))

      Radera
  2. Mentorskap är bra :) Det gäller att hitta någon som är hemma i den sortens sammanhang du kommer att befinna dig i, som kan guida och vägleda och vet vilken typ av problem som kan komma att uppstå... Känner du någon som kan tänkas vara en bra mentor så fråga! De flesta människor blir smickrade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just det...jag känner ingen sådan...Helst vill jag ha en kvinna som mentor, men "det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som..." Svårt det där. Vill ju kunna lita på personen också...och där har jag en sak att gå igenom med mig själv...svårt att lita på "främmande" människor.

      Radera