söndag 15 juli 2012

Passar på...

I det här vädret passar det att sanera lite...
Sonen är inte hemma för tillfället...och då kan jag härja fritt i hans rum.
Ska man inte göra det?
Ska man låta dem sköta sitt rum själv?
Inte lägga sig i?
Nja...Klart de ska sköta sina rum själva...
Men nu var det helt nödvändigt! Han lär väl få städa själv när han flyttar till eget sen.
De andra barnen (som inte bor hemma mer) har jag endast hjälpt med flyttstädning när de bytt bostad...annars har de fått sköta sin lägenhet alldeles själv.
Men här hemma anser jag att jag vill ha det liiiiiiite mer städat än sonen kanske tycker...och sen vet jag att han blir glad och tacksam såklart...och det händer väldigt sällan att jag gör såhär...
Men nu är det gjort! :))

Nu ska jag nog fortsätta med resten av huset...innan jag styvnar till helt i kroppen... (det är arbetsamt att städa...faktiskt!)

Tvättmaskin och torktumlare går och går...
Skönt att få undan lite sånt också.
Lakanen får vänta på vackert väder innan jag tvättar dem. De springer ingenstans... :))

I veckan hämtar vi lilltösen...och det är gott om jag slipper börja städa det första jag gör när vi kommer hem.

Älsklingen jobbar för fullt, för att få klart prospekt och likviditetsbudget...så att vi kan jaga aktiekapital som behövs för vårt nya bolag.
Det kommer att gå så bra så! (måste tänka positivt hela tiden!!!!!) (fast jag har ont i magen emellanåt)

Undrar om "solens återkomst" vore en bra filmtitel?? För det verkar inte som det händer i verkligheten...inte idag iallafall.

kram

4 kommentarer:

  1. Nu kom jag på vad jag skulle tipsa dig om: Magnetmadrasser!
    De ska tydligen vara himla bra för åkommor som dina, går att beställa på nätet, men är inte helt billiga. Men du kanske kan undersöka det i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack! :)) Man kanske kunde ragga upp någon att prova med...

      Radera
  2. Alla "morsor" verkar ha samma bekymmer. Känns konstigt nog lite bra... ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skönt att man inte är ensam. Jag tycker bara jag har hört såna morsor som är "duktiga" och kan låta bli... :))

      Radera