onsdag 9 februari 2011

Blä!

Jag är för tjock!
Vill inte!
Tycker inte alls det är kul...

Vågade väga mej...HU!!! Inte kompis med vågen alls...
Trött.
Kallt ute. Blåser iskalla vindar. Solen skiner!

Älsklingen tycker jag är så fin som jag är...men förstår att jag är ledsen för hur jag ser ut just nu.
Var och en känner ju själv vad som är en "bra" vikt och "lagom" kroppshydda.
Jag menar att ingen kan skriva mig på näsan hur jag borde se ut eller känna om min kropp...det måste jag ju få göra själv.

Varför låter man sig då gå upp i vikt?? Vad är det som gör att man tillåter sig att svälla??
Var och när ger man liksom upp den ständiga kampen?
För en kamp är det...hela tiden...
Är jag smal och fin...ja, då ska man hålla det...och går man upp...så ska man ner...i vikt.
Jag har många gånger senaste månaderna kommit till "den" punkten där jag bestämt mig för att NU är det nog...NU räcker det! NU ska jag ner i vik och slippa pusta och stånka så fort jag gör nåt extra...
Men...
Vad händer??
Jo...jag FORTSÄTTER att gå upp i vikt, och stoppar i mig onyttiga saker...inte mycket, men tillräckligt tydligen...
Det kan jag bli så trött på! Jag äter vettigt och rätt...minimalt med godis och sånt...och ändå hjälper det inte...jag bara sväller.
Smörgåsar är nog mitt stora problem...och att jag nästan helt slutat röra på mig...eller, det har jag ju inte, men det är uppenbarligen för lite av den varan iallafall.
Nu har jag börjat igen...
Och väntar på den dagen jag kan se resultat!!

Om en månad ska jag visa mig i bikini...
PANIK!!!

kram

4 kommentarer:

  1. Helt sjukt hur man låter fett och socker styra livet! Jag har aldrig vägt så mycket som nu... och om en vecka skall jag ha bikini på mig.
    Hoppas det finns vass att stå i Afrika. :(((

    SvaraRadera
  2. Vass? På de låååånga, vita korallstränderna...? Skulle inte tro det! Om du inte ska på safari, för då kanske det finns lite vass i nåt vattenhål...men akta dig för de vilda djuren isåfall...:) Om det var så att man mådde jättebra av fett och socker, så skulle man inte ha dåligt samvete för det...men det gör man ju inte. :( Kroppen SKA inte ha så mycket sånt. Det är kanske kroppens sätt att säga ifrån...när man mår dåligt för att man är för stor...?

    SvaraRadera
  3. Har hört en hel del på sista tiden om att kvinnor som passerat 40 ska dra ner drastiskt på kolhydratintaget därför att kroppen faktiskt ändrar mycket i ämnesomsättningen efter 40. Mindra portioner och mer betoning på nyttiga fetter och proteiner, samt mer prioritet på långsamma kolisar i den mån vi petar i oss sådana, men mackor kan nog enligt den teorin vara en bov... I synnerhet om det är vitt bröd, kanske testa byta mot efterugns- / surdegsbröd isf?

    SvaraRadera
  4. Har senaste tiden försökt att låta bli mackor öht! Långsamofin är gott och kanske kan intagas EN gång om dagen...annars inte alls...Efterugnsbröd är också jättegott! Men den stora boven är nog mängden av mackor och pålägg som jag har svullat i mig...

    SvaraRadera