fredag 11 februari 2011

Förresten...

Kom att tänka på en grej...
Var och handlade på stor "svamp"butik idag. Hade inte full vagn, men mer än tio varor nog...
Killen i max-tio-varor-kassan satt helt göraslös och vilade sig eller nåt... Jag gick fram och frågade om han skulle kunna ta oss fast vi hade fler än tio varor...
Näe...det var tio varor eller mindre som gällde i den kassan! (Jo, det visste jag...det var därför jag frågade liksom...)
-Ja, sa jag, Det är väl bättre du får sitta utan att göra något då..., Och så ställde vi oss i en vanlig kassakö i stället.
I Sverige funkar det finfint att ta en sån kassa, om de står utan jobb...
Åländskt??
Sånt triggar mig att bli elak!! Kan inte vara tyst.

Om jag hade varit chef för en butik, så hade det inte fått vara på det sättet!!
Klart man tar emot kunden om det inte finns annat att göra!

4 kommentarer:

  1. De har antagligen blivit tillsagda att inte betjäna kunder som har mer än tio varor och vågar inte gå emot reglerna, men smidigt är det ingalunda!

    SvaraRadera
  2. Nej, det där med smidighet är svårt ibland här på holmen...

    SvaraRadera
  3. fast å andra sidan kanske det är lugnt och kön med dem med fler än tio varor blir rätt lång och så vips smäller det till och är långa köer vid alla kassor och då föll hela grejen med snabbkassa... :) Men visst är det osmidigt... Förresten såg jag dig på facebook och skickade vänförfrågan så godkänn nudå :)

    SvaraRadera
  4. Det var just för att han inte hade något att göra i snabbkassan, och jag hade ju inte sååå värst mycket mer än tio varor...annars hade jag ju inte undrat. Facebook är nog inte så högt prioriterat för mig, så förvänta dig ingen större aktivitet där från min sida...:)) Fast jag får välan kika in där nu då om du väntar. ;)

    SvaraRadera