tisdag 15 februari 2011

Kallt och vackert!

Så fint det glittrar ute. Men, jag tror promenaden fryser inne...faktiskt.
Man måste kunna andas också...

Hackspetten har i omgångar besökt frökorven utanför köksfönstret.
Han beter sig precis som vanligt...tittar in för att se om jag sitter där...och blir lite blyg och hemlig...
Småfåglarna är ständigt där på korven och bryr sig föga om de blir beundrade av mig eller inte.

Älsklingen ska åka till Sverige idag. Ensam.
Undrar hur det kommer att kännas...
Vi har ju varit tillsammans varje dag och natt sen början av oktober i höstas...
Jag måste av olika orsaker vara hemma några dagar till...sen flyger jag ner till honom på söndag.
Nu är det dags för sista storjobbet...att tömma huset helt inför överlämnandet till nya ägarna.
*pust*
Det är inte mycket kvar, men alltid mer än man tror.
Och sen lite städning till sist.
Ja. Det ska nog gå bra.

Sen blir det enklare med en lägenhet i Sverige och huset här. Det räcker liksom med ETT hus och tomt att sköta, har vi märkt...
Nu ska jag packa min väska så att älsklingen kan ta med redan nu...så behöver jag inte släpa så mycket på flyget...
Ska komma ihåg att ta på mig "flygkläder" den här gången...så jag slipper stå där halvnaken i säkerhetskontrollen och svettas/frysa...
DET var inge kul!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar