lördag 7 april 2012

???

Konstigt blir det när ett barn dissar sin förälder...och sen påstår att han blivit övergiven...?
Hur tänkte man då?

Nä, jag vet.
Det finns en tredje röst i det här...en som sysslar med PAS (Parental Alienating Syndrome)
Där är syftat att fjärma barnen från sin "andra" förälder...helst få dem att helt ta avstånd.

Nu ser jag detta pågå och ske framför mina ögon.
Ingen vacker syn, kan jag säga.
Stackars stackars min älskling!
Jag kan fortfarande inte se att han skulle gjort något fel eller galet...och är helt främmande för alla lögner och vanställda sanningar som serveras...


kram

2 kommentarer:

  1. Så sorgligt :( Det enda en förälder kan göra är att fortsätta förmedla "jag finns här, jag tar ansvar för vår kontakt, jag kontaktar dig, vill träffa dig och älskar dig" Mina barn har valt bort, det har varit så jobbigt för dem, men de sade själva till sist att det jobbigaste blev att JAG försökte uppmana dem att HA kontakten, och jag fick rådet av professionella att inte blanda mig i utan låta barnen välja själva. Det är jobbigt när man tycker att de borde få ha rätten till båda föräldrar. OCH, det ska inte stickas under stol med, det ÄR jobbigt att ha allt ansvar själv och aldrig aldrig en chans att göra nåt vuxengrejs utan barn med sig utan att fixa barnvakt. Har hon inte upptäckt det kan man undra... Hoppas verkligen att din kärlek står ut och orkar fortsätta ta kontakt och erbjuda och visa att han finns där för dem. Oavsett vad mamman gör kommer de att minnas det när de blir större, och det blir en tröst som motvikt till den bild mamman försöker skapa hos dem av pappan. Lider med er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt jävla bedrövligt! Just nu orkar han nästan inte...men man kan nog ta en paus och låta saker och ting lugna ner sig...pojken det handlar om är snart 18, och förhoppningsvis ser han snart vad mamman går för. Vad som är värre är att han och mamman nu gemensamt bearbetar tösen med mammans fabricerade verklighet och ger henne dåligt samvete för sina tankar om att vilja vara med sin pappa mer...de har olika orsaker hela tiden men allt går ut på hur dålig pappan är och hur hemskt dålig familjefar han har varit, osv... Som sagt: Helt jävla bedrövligt! Tack för ditt stöd!

      Radera