tisdag 10 april 2012

Bra, bättre, bäst

Inte är det alltid så avundsvärt att sova borta.
Hemma hos en anhörig funkar ju bra, så sett...det är inte hemma men inte riktigt borta heller.
Att sova på hotell en eller två nätter är bara jobbigt.
Svårt att somna, för varmt eller för kallt...säng som man inte är van med...små täcken och konstiga kuddar...annorlunda ljud både i väggar och utanför...
Med öronproppar och bettskena kunde jag ändå somna ganska snabbt igår kväll, men vaknade tusen gånger tror jag. Ljus sipprade in från gatubelysningen utanför...det smällde i dörrar..osv.
(Hotellet vi bodde på inatt ligger vid ett torg mitt i stan...långt ifrån det lugn vi är van vid.)

Frukosten lämnar mycket övrigt att önska...som vanligt finns ingen laktosfri "någonting" alls.
Det fick bli äggsmörgås, melon, kaffe och juice. Trött på sunkig äggröra och kalla brända bacon...

Nå, det finns både bättre och sämre ställen, men bäst är det nog iallafall hemma! (Saknar kissorna)

kram

2 kommentarer:

  1. Borta bra men hemma bäst! Men att sova på hotell ibland gillar jag allt ändå!:-)Vi ska iväg två nätter i slutet av april, och det ser jag fram emot.
    Var är ni någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju annorlunda om man är ledig eller på semesterresa, men när vi ska upp o jobba på morgonen är det jobbigt tycker jag. Idag är vi i södra Småland och jobbar. Hemåt i morgon igen.

      Radera