fredag 27 april 2012

Sådärja!

Nu börjar det hända saker.
Bollarna ligger i luften, och det ska bli spännande att se var de landar.
Jag tänker på vårt jobb. Det hänger lösa trådar överallt, och det kan bli hur som helst.
Nå, tur att man inte stagnerar iallafall...

Här hemma är det massor som ska "bli gjort"...
Det ska byggas en del...röjas nån annanstans...bilar ska tvättas och städas.
Faktiskt har vi lite målning också...hör och häpna!
Två stycken stadiga myggnätsdörrar ska tillverkas...sådär lite amerikanskt liksom...
Det måste vi ha så att inte kissorna smiter ut så fort vi öppnar...de har inget utevett alls, och den ena ser så himla dåligt att hon inte vet var hon är till slut...så de ska få en egen kattgård ute.
Ja...
Ni hör...ingen ro för oss i sommar, hehe.
Jodå, vi ska TA oss lugn och ro mellan varven. (Hoppas jag!!!)

Med tanke på vad som kan hända på jobbfronten är detta med lugn och ro dock väldigt osäkert.


kram

6 kommentarer:

  1. Man skall våga och göra mer än man egentligen vågar. Då hamnar man i "flow" efteråt.
    (Jag håller på och läsa en "populärpsykologibok" just nu, om du undrar vad jag tramsar om.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäklar vilket flow jag ska hamna i då...jag som har kastat alla förtöjningar och vågar så mycket jag orkar! :))

      Radera
  2. Ja, men visst är det kul att ha lite att greja med! Man kan ju inte bara ligga i hängmattan! ;-)! Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Det är tredje sommaren utan en ledig stund i så fall... Semester?? Vad är det? (kan fortfarande stava till det ordet, men det var svårt)... :))

    SvaraRadera
  4. Oj då! Men då måste du verkligen ta dig det i sommar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka, men det ser hårt ut...

      Radera