tisdag 17 april 2012

Jag tycker...

...att det är för kallt nu!
Vill ha skön vårvärme.
Vill ha en härlig utlandsresa...bara älsklingen och jag.
Vill ha många nya kunder till vår fina produkt...eller någon som ser värdet av den och vill köpa hela klabbet, så vi kan leva oberoende resten av vårt liv...
Det är mycket man vill...

Just nu mår jag lite jobbigt.
Skulle helst krypa ner under täcket och bara sova.
Har sovit dåligt på nätterna...vaknat efter två timmar...upp och stöka runt lite...sova två timmar...vaken...osv...
Det tror jag är huvudorsaken till att jag inte riktigt orkar med allting nu.
Sånt som man annars kan bearbeta och lägga åt sidan, blir för tungt och jobbigt och man vill helst slippa tänka på det alls.
En god sömn är viktigt...iallafall för mig.

Har läst om HSP... och som vanligt när jag läser något kan jag direkt koppla det till mig själv känns det som. HSP - Highly Sensitive Person
Känslig, vidöppen för alla intryck...inget filter liksom....
Nåja...en fjärdedel av befolkningen är likadan...så jag är inte ensam.
Undrar om jag borde läsa om hypokondri??? (kanske inte)


kram

4 kommentarer:

  1. Hälsningar från Prag. Vi kom dit slutligen. Nu väntar några spännande dagar i den vackra staden. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var Prag ert slutmål? Jag trodde vi skulle få se bilder och höra små historier från hela Europa. :)) Har allt gått bra? Inget krångel? Det är roligt att följa er resa på bloggen! :))

      Radera
  2. man får skapa sig lagoma filter att plocka fram vid behov :) Det är jobbigt när det blir för mycket, så sådana kan komma väl till pass periodvis. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm...det var ju det där med lagom. Har så svårt att få till nåt filter öht innan det är för sent liksom...

      Radera