tisdag 3 april 2012

Bakvänt

Nu håller jag igen sträng diet...antiinflammatorisk sådan...och även anpassad efter viktväktarnas points.
Har haft några riktigt jobbiga nätter, ben-mässigt sett (restless legs), och eftersom jag slarvat med det som var bra för mig, får jag nu försöka på nytt.
Utesluta gluten, socker, alkohol, MSG, osv... (minns inte allt såhär på rak arm), och äta mycket av de antiinflammatoriska födoämnen som jag tidigare har listat i bloggen.
Mycket lax och makrillfile', broccoli och spenat har det blivit...samt en jäkla massa morotsjuice.

Det helt absurda i sammanhanget är att jag bakar.
Bakar småkakor.
Väldigt onyttiga...för mig.
Men jag äter inte. Bara bakar.
Andra i familjen är glada förstås.
Det har hänt förr...när jag har gått på någon omöjlig diet och haft det trist i smaklökarna...då har jag bakat.
Det doftar ljuvligt gott i huset och det känns trivsamt. Jag blir inte ens sugen att smaka...
Helt konstigt!
Bakvänt!

kram

6 kommentarer:

  1. Du får ju doften i alla fall...alltid något :)

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt. Hur länge ska du hålla på?
    Jisses...baka kakor utan att smaka! Det kallar jag karaktär!:-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte hur länge...vill ha resultat ordentligt först, sen införa ett och annat i sakta mak, tänkte jag... Kakorna har jag inte smakat en enda på...inte dagens omgång. Häromdan blev det dock några smakprov... :))

      Radera
  3. Det svåra med dieter är att hitta alternativ i stället för det man ska exkludera ur kosten. Du är duktig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner dock ingen förbättring än efter tre dagar strängt, så nu är det lite tungt...

      Radera