onsdag 20 juni 2012

Åter igen

Ännu en midsommarafton utan planer.
Lugnt och fridfullt och troligen bara älsklingen och jag.
Vi ska äta sill och nypäron, dricka något glas vin kanske, äta jordgubbar...och bara vara.
Ungarna ska festa på i vanlig ordning, och vi får säkert lite besök av dem framåt nattkröken...i vanlig ordning. Det ska befinna sig i närheten, så vi kanske inte får riktigt så lugnt och tyst som önskat, hehe...
Vi kanske far ut på havet en sväng, om vädret tillåter...
Eller bara tar en promenad i sommarnatten.
Inget planerat.
Vi tar det som det kommer.
Jag önskar faktiskt att vi inte blir bortbjudna någonstans... Visst kan det vara kul, men magin försvinner då.
Den magiska stämningen på midsommarafton.

Jag tänker varje dag på lyckan att min älskling och jag fann varann.
Tacksam och glad för att vi träffades.
Det var så nära att vi inte gjorde det...och ändå tror jag ju att det finns en mening med allt som händer, och det innebär ju att vi skulle mötts ändå...på något sätt.

kram

6 kommentarer:

  1. Ha en riktigt trevlig midsommar!
    Det finns en mening med allt som händer, det är jag också övertygad om! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ödet hade bestämt att ni skulle träffas, det var meningen så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror faktiskt det... :))

      Radera
  3. Låter skönt, trots allt "skit", att du hittat "rätt" :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hittat rätt! Inga som helst tvivel om det...trots allt skit. (Det är ju inte hans fel.) Kram :))

      Radera