måndag 11 juni 2012

På't igen bara

Än en gång börjar/fortsätter jag att äta enl. viktväktarna.
Har forskat på internet om olika dieter och inser att det är den enda metoden som är genomförbar för mig.
Har gjort det förut.
Är bekant med mängder, råvaror och sånt.
Går ner i vikt.
Jag kan inte lämna bort vissa födoämen för alltid, och jag vill ha möjligheten att äta det jag känner för...och med vissa förbehåll kan man göra det med viktväktarna. Min portionsstorlek passar också in där. Äter hellre lite och ofta än vräker i mig stora mängder proteiner/fett på en gång...
Sen kan jag inte vara utan frukt heller!
Och jag anser inte att potatis är farligt...det är gott och mättande och jag äter som sagt inte stora mängder heller.
Viktväktarna förbjuder ingen mat. Man får äta allt...men inte alltid och inte hur mycket som helst.
(Börjar jag låta som en reklampelare??)
Nåja.
Nu börjar jag om igen. Jag ser även att det kan vara möjligt att fortsätta hela livet. Inte bara som en kur.

Jag tror det är viktigt att man hittar sin grej...och ser att det är något man skulle kunna genomföra.
Att pina sig och känna att man försakar alldeles för mycket gör bara att det kommer att misslyckas.

kram

4 kommentarer:

  1. Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra plan det där. Jag kan inte ge råd. just nu är jag nerfläskad igen... och det lagom till sommaren. Grattis Isebell, det gjorde du bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror på den planen... Härlig känsla det där att fixa fram volangerna lagom till sommaren...(NOT!)

      Radera