fredag 15 juni 2012

Genomfört

Ett möte genomfört.
Samarbetssamtal... Päh!
Socialarbetarna var lika lama/tama som väntat.
Unga, oerfarna och utan pondus.
"-Jo, vi kommer att leda mötet"...
Ha...ha!
"-Vi lägger oss inte i er konflikt."
Nähä...
Varför sitter man på ett samarbetssamtal???
Varför kör man 120 mil tur-och-retur enkom för ett möte, om man inte tror att det ska leda någon vart???
Jonä...
Det är ju helt klart...
DÄR får vi ingen hjälp iallafall!
Men...
Till vår/älsklingens stora förvåning gick ex-helvetet med på att en tredje part sållar i mailen.
Det skulle innebära att någon annan läser igenom, och skickar vidare endast fakta, och skippar skitsnacket.
Vi slipper förhålla oss till lögner, gammalt bajs, fula ord, påhopp och skuldbeläggande.
Åh

Skönt!!!!
Hoppas det lyckas!

kram

6 kommentarer:

  1. Det måste vara tröttsamt för er två. Nog önskar man att ni fick lite lugn och ro snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det kan bli bättre nu...om det funkar med tredje part...men jag måste ju säga att jag är pessimistisk där. Vågar liksom inte tro på det ännu.

      Radera
  2. Jag är väldigt skeptisk till samarbetssamtal, min sambos ex ville ha ett men han avstod. Finns ingen anledning, han sköter sin del av avtalet klanderfritt..hon är bara sur över att hon inte kan styra honom längre..
    Skönt att en tredje part sållar i mejlen, då kanske hon skärper sig när hon vet det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi ju svåra problem med kontrollbehovet...det är väl egentligen där som det triggar igång henne...när hon inte får veta allt hon vill veta, och inte får bestämma över vårt liv. Men jag hoppas verkligen på det här med tredje parten...fast jag inte vågar tro på det. Men hoppet är det sista som lämnar människan. :))

      Radera
  3. Alltid en början och ni slipper i alla fall läsa en massa onödigt skit!
    Jag hoppas människan nångång ska ta och växa upp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en början. Tänk om det skulle funka ändå..? :) Det återstår att se.

      Radera