onsdag 6 juni 2012

btw...

Jag har fortfarande inte köpt/ätit något jordgubbswienerbröd! Hurra för mig! :))
Men...
Det finns så mycket annat som jag inte har hoppat över...tyvärr.
Men jag äter inte godis!
Jag dricker inte läsk!
Jag äter inte chips och snacks!
Så...egentligen fattar jag inte vad jag hålls fet av...?
Kanske det är ost-och-purjolöks-pajen?
Eller kanske smörgåsar med jordnötssmör??
Vinet till oxfile'n?? Bearnaisen? Vitlökssmöret?
OBS!
Jag var ironisk där...
Såklart jag vet vad jag blir fet av...eller rättare - inte går ner i vikt av...
Det svåra är ju att låta bli.

kram

4 kommentarer:

  1. Man måste unna sig det goda i livet, men med måtta! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag borde "unna" mig någonting alls...bara äta sånt som är bra för min kropp, tills jag nått mitt mål viktmässigt. Sen kan man kanske börja unna sig någon gång ibland...

      Radera
  2. skippa kolisarna (håll dig på ca 20 g / dag) och öka fetterna (i synnerhet de goda fetterna) så går du ner :) OCH mår bra. Det svåra är att bli kvitt sockersuget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag har inget sockersug...alltså...när jag är hungrig/sugen så är det väldigt sällan på söta saker...inte ens sugen på vitt bröd, pasta, ris...

      Radera