lördag 13 oktober 2012

Fel kan bli rätt

Först fattade vi fel beslut...
Sen fattade vi rätt beslut.

Vi pratar, bollar, kommer överens...sen tar jag beslutet.
Ibland bestämmer jag först.
Fast vi pratar och bollar ändå, och är alltid överens...
Det är himla skönt!
Älsklingen står bakom mig och mina beslut till 100%.
Han litar fullständigt på mig.
Om det blir fel, hjälper han till så det blir rätt...men det är ju såklart väldigt sällan det händer.
Att jag har fel alltså... :))

Men att fatta fel beslut på fel information eller falska underlag...kan knappast räknas som fel...det är misstag och man kan inte vara ansvarig för något som någon annan gör.
Lögner t.ex...
Det är inte alltid så lätt att avgöra när någon ljuger.
Inte om man inte känner personen väldigt väl...
Eller om man inte är expert på beteenden och kroppsspråk osv...
Men en helt vanlig du och jag har nog svårt att avslöja en slipad lögnare.
Så är det bara.

Nu ska jag grädda bröd och börja med fisksoppan. :))

kram


2 kommentarer:

  1. Ja du, man kan inte lite på alla.Skönt att det blev rätt!
    Mm...jag älskar fisksoppa! :-P! Vad har du i din? Jag tycker att det är såå gott med saffran i!

    SvaraRadera
  2. Jaaa...jag hade lite allt möjligt i, men vitt vin, tomatpure', hummerfond, chili (sambal oelek) och grädde var väl basen...sen torsk och laxtärningar samt kräftstjärtar, förutom potatis, morot och purjo...och...det var faktiskt första gången jag gjorde fisksoppa, men inte den sista...den blev jättegod! :))

    SvaraRadera