tisdag 16 oktober 2012

Trött

Trött trött trött...

Sömnig mitt på blanka eftermiddagen.
Gäspar...ögonlocken vill falla ihop och bara blunda bort en stund.

Väl hemma blir man ju inte piggare...att laga mat känns som att bestiga ett berg.
Skulle det vara meningen att man skulle göra någon nytta i hemmet efter en arbetsdag??
Hur, undrar jag då?

När jag blir stor ska jag ha hushållerska, som håller huset fint städat, lagar maten klar tills man kommer hem, stryker skjortor o blusar, manglar lakan och byter i kattlådan.
Vilken önskedröm...

En annan sak, som kanske är genomförbar inom snar framtid, är fyradagarsvecka för mig.
Då kunde jag ju dona på hemma en hel dag, och slippa sånt på helgen...

Nu ska jag försöka få i mig lite middag...

kram

6 kommentarer:

  1. Man blir ju inte precis piggare av höstmörkret:-(!
    Jag har en hushållerska...eller i alla fall en som hjälper till väldigt mycket; min sambo:-D! Maten har varit klar varenda dag när jag kommit hem ifrån jobbet den här veckan. Toppen!! Det lär bli annat sedan när han är klar med utbildningen och(förhoppningsvis) hittar ett jobb.
    Fyradagars-vecka är uunderbart! Det har jag varannan vecka iom att jag jobbar 90%.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tog ett gemensamt beslut att jobba hemifrån i morgon. Då ska jag sova tills jag vaknar av mig själv...faktiskt! Sen ska jag vänta med att stiga upp tills jag känner att jag har lust... :)) Men så mycket piggare lär man kanske inte bli...har med ljuset att göra tror jag. Skulle verkligen behöva börja röra på mig också, men som du själv konstaterat är det inte väder för att gå promenader denna helgen iallafall... :/

      Radera
  2. Åh så skönt det skulle vara med en hushållerska eller butler! Det vill jag också ha...bara att se till att bli onödigt rik nu då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är ju den lilla lilla detaljen kvar... :))

      Radera
  3. Ja en sån vill jag med ha! Eller så kunde jag vara den på heltid istället för att jobba heltid, det är nog där skon klämmer mest, att vi både vill o bör jobba heltid och vill och bör vara huvudchef i hemmet på heltid.
    Är väldigt nyfiken på vad ni har för företag faktiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, egentligen är jag nog rätt trött på det som måste göras hemma...skulle vara skönt om någon annan gjorde tråkjobbet faktiskt. Hemma vill jag bara slappa och ta det lugnt...så att man orkar ha full rulle på jobbet alla dagar. Vi säljer en programvara, ny och unik...säljer, installerar och har utbildning samt kommer att göra mer utvecklingsarbete så småningom. Det är vad vi gör på vårt företag. :))

      Radera